Αρχική > Ανέγερση Καθεδρικού Ναού, Δικαιώματα > ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΕΓΕΡΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΣΤΗΝ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ ΛΕΥΚΩΣΙΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΕΓΕΡΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΣΤΗΝ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ ΛΕΥΚΩΣΙΑ

Οκτώβριος 7, 2010

ΣΤΙΣ 28.12.2007 Ο ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ Κ. ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΣΤΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥΛΕΥΚΩΣΙΑΣ ΑΙΤΗΣΗ, ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ, ΓΙΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΑΔΕΙΑ ΑΝΕΓΕΡΣΗΣ ΝΕΟΥ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΣΤΟ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ (ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ Ε’, ΙΣΟΚΡΑΤΟΥΣ, ΙΣΑΑΚΙΟΥ ΚΟΜΝΗΝΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ). ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 2009 – 2010, ΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΟΥ ΔΙΕΝΕΡΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ (ΕΤΕΚ, ΣΠΜΑΚ, ΣΑΚ, ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΒΛ. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1) ΑΝΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ Η ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ, Η ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ, Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΜΙΑ ΑΤΥΧΗ ΚΑΙ ΚΑΚΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΦΕΡΕΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΣΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΙΣΤΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ, ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΑΝ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ «ΕΥΑΙΣΘΗΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ» ΖΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΠΡΟΦΥΛΑΞΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ, ΚΑΙ ΔΙΑΦΥΛΑΞΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ. ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ, ΕΝΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΡΕΥΜΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΜΑΔΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΦΕΡΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΜΑΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ. ΠΑΡΑ ΚΑΤΩ ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΜΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΣΤΗΝ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ ΛΕΥΚΩΣΙΑ.

1. ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Για την ανέγερση καταστρέφεται ο κήπος της Αρχιεπισκοπής και σημαντικός πνεύμονας πρασίνου στην παλιά πόλη, ενώ κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα επιβαρυνθεί η περιοχή με σημαντικά ποσοστά επιβλαβών χημικών ουσιών και αστικών αποβλήτων. Κάτι που δεν ανέδειξε η περιβαλλοντική μελέτη είναι οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην ποιότητα του αέρα από την αυξανόμενη κυκλοφορία μηχανοκινήτων που θα ελκύσει το πρόγραμμα και ο χώρος στάθμευσης του ναού στην περιοχή.

2. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Τόσο η διαδικασία κατασκευής όσο και το πρόγραμμα του ναού, δλδ. η τέλεση εθνικών, θρησκευτικών και κοινωνικών λειτουργιών, θα επιβαρύνει την περιοχή με κυκλοφοριακό πανδαιμόνιο και ηχορύπανση. Επιπλέον, με την απουσία εναλλακτικών δυνατοτήτων πρόσβασης και διαφυγής, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (π.χ. σεισμός, πυρκαγιά) ο κόσμος δεν θα μπορέσει να διαφύγει.

3. ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ

Το υφιστάμενο οδικό δίκτυο δεν μπορεί να υποστηρίξει το μέγεθος του προτεινόμενου καθεδρικού (ύψος 26 m, χωρητικότητας 1000 ατόμων, 150 χώροι στάθμευσης) ούτε την κοσμοσυρροή που θα έλκει σε συνδυασμό με το νέο Δημαρχείο που γειτνιάζει. Εξυπακούονται λοιπόν ρυμοτομικές παρεμβάσεις για την διαπλάτυνση δρόμων και την δημιουργία νησίδων που θα καταστρέψουν την χωροταξία του παραδοσιακού πυρήνα, η οποία αντανακλά την πλούσια παράδοση των μεσαιωνικών μεσογειακών πόλεων.

4. ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Η εντός των τειχών Λευκωσία χαρακτηρίζεται από ενιαία και συνεχόμενα μέτωπα αρχιτεκτονικής – υψίστης ιστορικής αξίας— η οποία ξετυλίγεται μέσα στα σοκάκια του χαρακτηριστικού πυκνού της ιστού. Τόσο η μια παρέμβαση στο οδικό δίκτυο, όσο και η τοποθέτηση ενός υπερμεγέθους ναού που θα επισκιάζει τα μνημεία της περιοχής, καταδικάζουν τον αρχιτεκτονικό χαρακτήρα της παλιάς Λευκωσίας, την οποία από το 2002 το Τμήμα Αρχαιοτήτων προσπαθεί επανειλημμένα να ανακηρύξει σε «Αρχαίο Μνημείο» για την ολική της προστασία.

5. ΕΤΕΡΟΧΡΟΝΗ ΝΑΟΔΟΜΙΑ

Ως προς την ίδια την αρχιτεκτονική πρόταση του κ. Μελετίου, ο προτεινόμενος Καθεδρικός δεν φέρει ουδεμία αρχιτεκτονική αξία και αποτυγχάνει να καταταχθεί ανάμεσα στα «αρχιτεκτονικά θαύματα» του κόσμου, όπως η Ακρόπολη ή ο Πύργος του Έϊφελ στα οποία κάνει αναφορά ο κ. Νίκος Σιακόλας. Καταρχήν, η έλλειψη χώρου έχει αναγκάσει τον σχεδιαστή του να συμπιέσει τις φόρμες του κτηρίου και να περιορίσει το οικοδόμημα μέσα σε μια αυλή που δεν ευνοεί τον διάλογο του κτηρίου με το περιβάλλον και με τους επισκέπτες του. Οι ειδικοί δε, τον έχουν χαρακτηρίσει ως ναό «Σλαβικού ρυθμού» που, απ’τη μια, αποκλίνει από την ορθόδοξη και κυπριακή παράδοση ναοδομίας, απ’την άλλη, δεν φέρει το αρχιτεκτονικό στίγμα της σύγχρονης εποχής.

6. ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΟΡΟΣΗΜΟ

Ως προς τα σχόλια όσων υποστηρίζουν ότι από την περιοχή απουσιάζει το στοιχείο του αρχιτεκτονικού ορόσημου, κάτι που θα μπορούσε να αποδώσει ο Καθεδρικός, απαντούμε πως ο χώρος του μνημείου απαιτεί να είναι εξίσου μνημειακός όσο και το Μνημείο ώστε ο επισκέπτης να έχει την δυνατότητα να «βιώσει» το Μνημείο. Η συγκεκριμένη πρόταση αναπηρεί ως προς τις πιο πάνω προϋποθέσεις. Η ίδια η περιοχή από μόνη της αποτελεί αδιαμφισβήτητο αρχιτεκτονικό ορόσημο.

7. ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ

Αντί για διαμηκών αρχαιολογικών τομών που θα ανίχνευαν ορθά την ύπαρξη αρχαιολογικών ευρημάτων (όπως ανάλογα έχουν βρεθεί στον χώρο του νέου Δημοτικού Μεγάρου με το οποίο γειτνιάζει ο Καθεδρικός), χρησιμοποιήθηκε λανθασμένα η μέθοδος γεωτρήσεων (όπως αναφέρεται στη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον) για την ανίχνευση αρχαιολογικών ευρημάτων. Η συγκεκριμένη επέμβαση δεν σέβεται την ιστορία του χώρου, όπως ξετυλίγεται υπόγεια και υπέργεια.

8. ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΗ Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ:

δεν έχει γίνει μια μελέτη βιωσιμότητας που θα εξέταζε την πραγματική ανάγκη για ένα νέο ναό, δεδομένου ότι υπάρχουν ήδη 8 ενεργές εκκλησίες που λειτουργούνται μέσα στην παλιά πόλη και οι οποίες είναι συνήθως άδειες. Πέραν τούτου, στην περιοχή υπάρχει ήδη υπερπροσφορά δημόσιων χρήσεων (σχολεία, βιβλιοθήκες, κέντρα τεχνών, μουσεία) ενώ το ίδιο το πρόγραμμα του Καθεδρικού δεν αναφέρεται σε, ούτε ευνοεί, είτε τις δημόσιες εκδηλώσεις που έχει ανάγκη η περιοχή ή την αναδιοργάνωση, αναβάθμιση και αποδοτικότερη σύνθεση των υφιστάμενων δημόσιων χρήσεων που προσφέρονται στην παλιά πόλη.

9. «ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΠΟΛΗΣ»

ο Καθεδρικός, μη συγκρινόμενος ως προς την κλίμακα των υφιστάμενων κατοικιών και μη-συγκρίσιμος με το σύνολο των θρησκευτικών ιστορικών μνημείων της παλιάς πόλης αλλοιώνει εξολοκλήρου τον πολιτιστικό ιστό της εντός των τειχών Λευκωσίας. Σύμφωνα με επισήμανση του ΕΤΕΚ, η ανέγερση «συνιστά έργο μακράς πνοής και ως εκ τούτου οι συνέπειες του θετικές ή αρνητικές, υπερβαίνουν κατά πολύ τη διάρκεια της ανθρώπινης ζωής. Άρα αφορούν περισσότερο τις μέλλουσες παρά τις παρούσες γενεές.»

ΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΠΙΟ ΠΑΝΩ, ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΣΤΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥ ΝΑΟΥ:

Προσυπογράφει τις αδιάλλακτες και αναχρονικές θέσεις της Εκκλησίας πάνω στο Κυπριακό αφού μπαίνει σε έναν εθνο-θρησκευτικό διάλογο με την βόρεια Λευκωσία μέσο της αρχιτεκτονικής, και πιο συγκεκριμένα της ναοδομίας, ενώ παράλληλα τροφοδοτεί με ότι μέσο διαθέτει τα υπολείμματα της συντηρητικής, αρχοντοχωριάτικης και, τελικά, παιδαριώδης αντίληψης ότι «το μέγεθος έχει σημασία» που ασπάζονται μόνο οι κομπλεξικοί και οι στενόμυαλοι.

Εκφράζει την ηγεμονική διάσταση του, δυστυχώς Συνταγματικά καθιερωμένου, ρόλου της ως θρησκευτικός και ψευδο-πολιτικός ηγέτης της Ελληνοκυπριακής κοινότητας, με ένα οικοδόμημα φθίνουσας αρχιτεκτονικής αξίας, κακού αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, ασύγχρονης αισθητικής και ογκώδη διαστάσεων που ανήκει σε μια κατηγορία κτηρίων (αλλά και εποχών) οπισθοδρομική και ξεπερασμένη. Αν είναι δυνατόν, η Εκκλησία της Κύπρου εφηύρε τον θρησκευτικό Σταλινισμό!

Στο «κοινωφελές» πλαίσιο των εργασιών της, καταστρέφει έναν από τους ελάχιστους πνεύμονες πρασίνου της εντός των τειχών Λευκωσίας για να δημιουργήσει ένα κτηριακό πρόγραμμα που είναι αχρείαστο για την περιοχή εφόσον ήδη υπάρχουν αρκετοί ναοί για τους εκκλησιαζόμενους. Πέραν τούτου, ο περιβάλλων αστικός ιστός καθώς και η ιστορική πολεοδομική ανάπτυξη της παλιάς Λευκωσίας αδυνατούν να απορροφήσουν το πρόγραμμα ενός καθεδρικού τέτοιων διαστάσεων, και η μόνη άλλη λύση θα ήταν να οδηγηθούμε στην ολοκληρωτική κατεδάφιση της παλιάς πόλης (ό,τι έκανε δηλαδή και ο δικτάτορας Τσαουσέσκου στο Βουκουρέστι) για να κάνουμε χώρο για νέες λεωφόρους.

Αναδιανέμει τα μη-φορολογούμενα αισχρά κέρδη από τις επιχειρήσεις της, αλλά και τον ταπεινό οβολό των πιστών της, σε ένα εσωστρεφές, αυτοσυντηρούμενο δίκτυο συσσώρευσης πλούτου, αντί να επιχορηγήσει έργα πραγματικού κοινωφελές βεληνεκούς που θα βελτίωναν έστω και ένα από τα πολλά προβλήματα της πόλης, όπως η έλλειψη δημόσιων χώρων και πλατειών, η έλλειψη πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων, η απουσία κέντρων νεότητας και πολιτιστικών χώρων κοκ.

Καταστέλλει και σιγά-σιγά αφανίζει την εθνολογική, πολιτισμική και πολιτιστική βιοποικιλότητα της παλιάς πόλης ως άλλη μία «επιχείρηση σκούπα» (π.χ. για τους αναρχικούς, τους μετανάστες, τα χαμηλότερα εργατικά στρώματα), προωθώντας στη θέση του υφιστάμενου εναλλακτικού χωρότοπου ένα καπιταλιστικό master-plan με στόχο (και καλά) την «αναβίωση» και εξευγένιση της εντός των τειχών Λευκωσίας, που υποστηρίζει όμως και συνεργεί με τις βραχυπρόθεσμες βλέψεις μεγάλων developer για την συνεχή ιδιωτικοποίηση και εμπορική ανάπτυξη της παλιάς πόλης σε μια υπερτοπική κλίμακα.

Οδηγεί με μαθηματικά βήματα τη μεταμόρφωση της παλιάς πόλης σε ένα κακό αντίγραφο της επίσης κακόγουστης εκτός των τειχών Λευκωσίας, όπου ο διάλογος μεταξύ κτηρίων, χρηστών, περιβάλλοντος και υπηρεσιών είναι ανύπαρκτος, όπου ο χαρακτήρας της είναι αυθαίρετος και η υποδομή για κλάματα, όπου η έννοια της ψυχαγωγίας ισοδυναμεί με Mall, CINEPLEX, Starbucks και ΜcDonalds.

ΕΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΚΤΙΣΤΕΙ, Ο ΝΕΟΣ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΗΝ ΕΔΡΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙ-ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗΣ «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ» ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΜΕ ΤΟΣΟ ΦΟΒΟ ΚΑΙ ΕΥΛΑΒΕΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ, ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΛΛΟΙ ΤΟΥΣ ΕΞΑΓΟΡΑΖΟΥΝ. ΠΩΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΙ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ, ΠΩΣ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΟΥΤΕ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΑΛΛΑ ΣΤΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΚΡΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΝΣΤΟΛΟΥΣ ΠΟΥ (ΜΑΣ) ΚΑΝΟΥΝ ΚΟΥΜΑΝΤΟ. ΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΣΟΙ ΟΥΤΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ (ΠΟΙΟ ΝΟΜΟ;) ΟΥΤΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΘΕΟ (ΠΟΙΟ ΘΕΟ;) ΑΛΛΑ ΕΧΟΥΜΕ ΥΠΟΒΙΒΑΣΤΕΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ Β’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΣΕ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΝΑΣΥΡΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ. ΘΑ ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟ ΝΑΟ MCΤOMMY, ΘΑ ΑΝΑΣΗΚΩΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΠΑΓΑΛΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΤΡΟΠΑΡΙΟ ΠΟΥ ΨΕΛΝΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ…

Ομάδα Q

Λευκωσία, 22 Σεπτεμβρίου 2010

https://omadaq.wordpress.com

omadaq@gmail.com

Τίποτα δεν κερδίζεται αν δεν διεκδικείται.

 


[1] Ομάδα Q. (2010). Ανέγερση Νέου Καθεδρικού Ναού στην εντός των τειχών Λευκωσία: «Πώς καταπατώνται τα κοινωνικά δικαιώματα και πώς προκαλείται το λαϊκό αίσθημα» (01/09/10)

Πηγή: https://omadaq.wordpress.com/

[2] Περιβαλλοντική Μελέτη της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος (2009)

[3] «Αρχαίο μνημείο» η εντός των τειχών Λευκωσία (23 Ιουλίου 2002)

Πηγή: http://www.typos.com.cy/nqcontent.cfm?a_id=22137

[4] Ν. Σιακόλας. «Αναγκαία η Ανέγερση Καθεδρικού Ναού» (20 Μαϊου 2010).

Πηγή: http://www.churchofcyprus.org.cy/article.php?articleID=1225

[5] Βάσος Βασιλείου, «Μετέωρα τα σχέδια για τον νέο καθεδρικό στη Λευκωσία» Φιλελεύθερος: 30 Μαρτίου 2010.

Πηγή: http://www.philenews.com/main/1,1,22,0,32897-.asp

[6] Δελτίο Τύπου  Συνδέσμου Πολιτικών Μηχανικών και Αρχιτεκτόνων Κύπρου για τον νέο Καθεδρικό ναό Λευκωσίας (Λευκωσία: ΣΠΜΑΚ, 2009)

[7] Έκθεση Επιστημονικού Τεχνικού Επιμελητηρίου Κύπρου για την αξιολόγηση δεδομένων για την ανέγερση νέου καθεδρικού ναού της Εκκλησίας της Κύπρου (Λευκωσία: ΕΤΕΚ, Μάιος 2010)

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: